Alla inlägg den 31 oktober 2011

Av Goni Barjin - 31 oktober 2011 23:47

En maN berättar en historia:


Detta var en sådan dag då allting gick snett. Bekymmer från alla möjliga håll och kanter landande plötsligt på mina axlar, som en meteorit med förödande effekt, i detta fall på ens vardag. Jag bestämde mig för att gå ut och ta en rask promenad, dels för att förbränna, och dels för att lugna mina nerver.


Under promenaden cyklar en konstig figur förbi mig. Ni vet en sådan som har konstiga flaggor på sin cykel, och sjunger konstiga visor. Under förbifarten så kollar han på mig, och viftar med armen. "Gör såhär, fram och tillbaka när du går", säger mannen. Varför pratar denna uteliggare med mig tänker jag och blir ännu mer irriterad. Inte förrän en stund senare inser jag, vad han försökte säga till mig.


Under min så kallade raska promenad, så var mina tankar åt alla möjliga håll. Jag tänkte på allt det dåliga som inträffat och glömde på så vis en viktig del av förbränningen. Man måste vifta med armarna, fram och tillbaka. Annars är det nästan ingen mening.


Istället för att leva i nuet, och koncentrera mig på det jag gjorde, så tänkte jag på det förflutna, och framtiden. Detta orsakade att jag missade nuet. När man missar nuet, så går det till spillo. Ingenting är värt mer än nuet, och man måste ta vara på det, så mycket man bara kan.


Det var det som denna konstiga figur ville säga. Han ville att jag skulle koncentrera mig på nuet, på det jag gjorde, och lämna allt annat åt sidan. Annars är det ju ingen mening med det man gör.


Nu vill jag tacka honom för att han fick mig att förstå, genom att dedikera kvällens ros till honom!


 


En man tillägnar denna natt, till den konstiga figuren på cykeln.




MVH en maN.

Av Goni Barjin - 31 oktober 2011 20:05

Jag ska inte skriva något, jag behöver inte ens uttrycka mig. Det finns något som säger mer än 1000 ord.


Skåda det här samt analysera så kommer Ni nog fram till samma slutsats som mig.




En MAN har rätt gällande denna bild. Tyvärr, men sådan är dagens verklighet...  


MVH,

MAN

Av Goni Barjin - 31 oktober 2011 19:30

En orangegul solnedgång inramad av en azurblå himmel kan vid speciella tillfällen skänka oss en sådan upplevelse av hänförande skönhet att vi för ett ögonblick blir alldeles förstummade och förlorar oss i utsikten Vi blir så bländade av stundens storslagenhet att vårt tvångsmässiga inre tankepladder tar paus och upphör att leda oss till en annan plats än den vi befinner oss på här och NU.


Du blir vad du tänker och du blir vad du säger till dig själv.

Orden du säger till dig själv påverkar din självbild, och din självbild avgör hur du väljer att handla.

Om din självbild t.ex visar en person som saknar det självförtroende som krävs för att göra det du vill göra kan du bara välja handlingar som stämmer överens med den bristen.

Om din självbild visar en strålande och orädd individ speglar dina handlingar istället den verkligheten.

Självbilden är en sorts självuppfyllande profetia.

DU kan förändra din självbild när DU VILL, när DU har förändrat ditt inre så förändras din yttre värld.


Så en tanke, och du skördar en handling.

Så en handling, och du skördar en vana.

Så en vana, och du skördar en karaktär.

Så en karaktär, och du skördar ditt öde...


En man är alltid HÄR.

En man är alltid NÄRVARANDE.

EN MAN LEVER ALLTID I NUET!!


MVH

EN BitterMAN

Av Goni Barjin - 31 oktober 2011 16:31

 

En maN tar sig alltid tid att njuta av eventuella solnedgångar!


En man tänker, med enkel matematik!


Om jag lever i 40 år till, så kommer jag att se exakt 365*40= endast 14600 st solnedgångar. Bäst att passa på!

Av Goni Barjin - 31 oktober 2011 11:39

Efter att en MAN har jobbat hårt såhär på förmiddagen är en MAN värd en god och nyttig lunch.


En MAN äter nyttig mat. Det är viktigt för en MAN att se bra ut och må bra. Genom att må bra kan du hjälpa andra att också må bra. En MAN tänker inte bara på sig själv utan på andra.


Hungern har kommit ikapp en MAN och det är dags att äta.


MVH,

MAN

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards