Direktlänk till inlägg 31 oktober 2011

Kvällens ros!

Av Goni Barjin - 31 oktober 2011 23:47

En maN berättar en historia:


Detta var en sådan dag då allting gick snett. Bekymmer från alla möjliga håll och kanter landande plötsligt på mina axlar, som en meteorit med förödande effekt, i detta fall på ens vardag. Jag bestämde mig för att gå ut och ta en rask promenad, dels för att förbränna, och dels för att lugna mina nerver.


Under promenaden cyklar en konstig figur förbi mig. Ni vet en sådan som har konstiga flaggor på sin cykel, och sjunger konstiga visor. Under förbifarten så kollar han på mig, och viftar med armen. "Gör såhär, fram och tillbaka när du går", säger mannen. Varför pratar denna uteliggare med mig tänker jag och blir ännu mer irriterad. Inte förrän en stund senare inser jag, vad han försökte säga till mig.


Under min så kallade raska promenad, så var mina tankar åt alla möjliga håll. Jag tänkte på allt det dåliga som inträffat och glömde på så vis en viktig del av förbränningen. Man måste vifta med armarna, fram och tillbaka. Annars är det nästan ingen mening.


Istället för att leva i nuet, och koncentrera mig på det jag gjorde, så tänkte jag på det förflutna, och framtiden. Detta orsakade att jag missade nuet. När man missar nuet, så går det till spillo. Ingenting är värt mer än nuet, och man måste ta vara på det, så mycket man bara kan.


Det var det som denna konstiga figur ville säga. Han ville att jag skulle koncentrera mig på nuet, på det jag gjorde, och lämna allt annat åt sidan. Annars är det ju ingen mening med det man gör.


Nu vill jag tacka honom för att han fick mig att förstå, genom att dedikera kvällens ros till honom!


 


En man tillägnar denna natt, till den konstiga figuren på cykeln.




MVH en maN.

 
 
Ingen bild

En annan man

1 november 2011 05:26

Från en Man till en annan MAN, du är en förebild och en idol, fortsätt med bloggen och dina inlägg! Inspirerande och trevlig läsning!

Med vänlig hälsning,

En annan MAN

Goni Barjin

1 november 2011 11:02

En maN tackar för dina fina ord. Detta är bara början, det finns mycket att säga!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Goni Barjin - 31 juli 2012 20:34

Det bästa jag vet, är när man hör en låt för första gången, och inser att man tycker att den är riktigt bra. Jag vet inte hur det är med er andra, men detta händer mig kanske 3 gånger/år. Låten är så bra, och i samma sekund som man inser detta så bes...

Av Goni Barjin - 4 december 2011 19:42

http://www.youtube.com/watch?v=TdkNn3Ei-Lg&feature=player_embedded    En maN vill säga några ord om ovanstående video, då den väcker många tankar.    Mina vänner...det som sker hos våra små människor runt om i världen är mycket tragiskt. Dess...

Av Goni Barjin - 20 november 2011 18:10

En maN tycker om att föra diskussioner kring världen och samhället. Varav detta inlägg.   Det är ju ingen hemlighet att vi i väst lever i ett överflöd. Oavsett vilka invändningar man har så är det ett faktum att vi lever i ett enormt överflöd. D...

Av Goni Barjin - 17 november 2011 11:44

Duduk är tre tusen år gammal armenisk instrument som uttalas doo DOOK. Första gången jag fick höra det instrumentet var från filmen ”Gladiator”.        Varför väljer jag att skriva om detta instrument? Duduk får din kropp att rys...

Av Goni Barjin - 10 november 2011 23:31

Personlighetsdrag som en maN ogillar:   En person hör ett skämt, eller en lustig kommentar. Han kollar först på de andra i rummet för att se deras reaktion, för att sedan själv reagera. Han måste alltså se om restan av sällskapet skrattar, för at...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards