Alla inlägg den 2 november 2011

Av Goni Barjin - 2 november 2011 18:32

Tankar flödar ständigt kring en MAN.


Jag tänkte dela med mig gårdagens tanke.


Precis innan sömnen hann ifatt mig, fick jag upp en tanke. Tanken om att hålla ihop. Det låter abstrakt, men det är det inte. En MAN tror på att hålla ihop.
En MAN visar stor engagemang för att hålla ihop. En MAN vill helt enkelt hålla ihop. När jag skriver att hålla ihop, så menar jag med att hålla ihop med en kvinna förstås.


Det är skönt med sådana typ tankar som flödar i ens huvud. Vissa vill enbart kalla det för en dröm. En MAN kallar det för en dröm som blir sann. En MAN förlorar aldrig hoppet.


Till sist vill jag dela med mig ett citat samt en bild som är förankrad till gårdagens tanke:


"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success."
Henry Ford


 


MVH,

MAN

Av Goni Barjin - 2 november 2011 10:12

Hur finner en MAN lugn och ro i det här stressiga samhället?

Vår vardag består av jobb, träning, umgänge etc. Med andra ord verkar det som vi inte hittar någon tid för avkoppling.
Vi är ständigt på gående fot, vi tänker ständigt på någonting.
Om man noggrannt observerar folk, så verkar de flesta tankspridda, stressade mm. Många av oss har stängt av sin kropp och är för mycket i tänket och för lite i kännet.
Sådana människor har stora svårigheter att koppla av. Mycket i deras liv har gått ut på att ständigt prestera för att få beröm.

En MAN finner alltid en tid för att koppla av. Att koppla av både fysiskt och psykiskt. Vissa mediterar, andra läser en bok. Naturen kan också vara ett sätt för en att finna lugn och ro.
Vi alla behöver sådan typ av aktivitet, varje dag.... Gör vi det, kommer vi att tänka bättre, må bättre.
Det utmynnar också till att vi även kommer att få vår omgivning
att må bättre. En ideal tanke som kan förverkligas, men då krävs det ansträngning.
Varje dag kan du utveckla något och ska utveckla något inom dig själv.

Jag har haft tur med att har träffat en hel del män samt kvinnor som är lugna inombords. Min första tanke var "hur gör de"? Min tanke blev till slut en fråga till flera av de lugna män och kvinnor. Svaret löd nästan likadant från dem...svaret var "träning inombords".


En MAN tipsar följande:

* Hitta dagligen tid där du tillägnar enbart till dig själv genom att göra något som lugnar ner din själ, ditt stressiga liv.
* Jobba hela tiden med dig själv, prata med dig själv.
* HItta tillbaka till grunden. Vem är jag? Vad vill jag?


Med andra ord en MANs nyckelord är lugn, ro och kravlöshet.

/MAN

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards