Alla inlägg den 4 november 2011

Av Goni Barjin - 4 november 2011 20:45

Jag gick

Jag joggade

Jag sprang

tills en dörr jag fann

Jag öppnade den och tankarna bara försvann

Mitt liv blev aldrig som förr

Jag hittade ju trots allt min dörr..


Jag förtvivlat levde ett liv i misär

Jag ständigt gnällde vad än det är

Jag levde i värk

Oro och depp

All världens smärta

Jag kände så hett

Vart ska jag ta vägen

Jag tappar all vett


Jag dyker djupt ner i havets botten

Jag ser inte toppen

Jag drunknar i mörkrets kalla grunder

Detta är inte härliga stunder


Jag blundar för gott

Det finns inget stopp

Vart är mitt hopp

Jag skär mig med rakblad, vassa som Xavi's tillslag

Jag känner ingen smärta

För det finns inget hjärta

Den tog rosen med sig, nu har jag ingen vid mig


Detta var förr innan jag hittade en dörr

Och detta jag lärt mig

Vik aldrig ner dig

Du kan fortsätta tänka, på gårdagens verk

Men du kan ej rätta, så snälla sluta älta

Det som hände har hänt

Det var gårdagens event


Så Njut av livets otroliga gåva

En blomma som blommar

En fågel som kvittrar

Träden som talar när vinden viner

Regnet som faller på min panna

Får mig att stanna i nuets anda

I Öst den vaknar i Väst den falnar

Vitamin i kroppen får mig och må toppen

Tecken från världen

Jag känner träden

Djuren

Naturen

Jag känner ej längre av uren

Kärlek den har mig aldrig mer förtar mig

I mitt inre min lycka jag bär, aldrig mer en tanke jag när..


NU en MAN du ÄR




MVH

BitterMAN

Av Goni Barjin - 4 november 2011 10:08

Jag sitter precis och läser alla möjliga tidningar, både svenska och engelska, gällande Zlatans senaste bok. Jag ser mycket fram emot att läsa boken.


Det krävs mod, det krävs hjärta och det krävs en sådan bestämdhet för att basunera ut den schism som har varit mellan Zlatan och filosofen (Guardiola).

När jag tänker på Guardiola, så tänker jag på Guantanamo Bay eller låt mig kalla det för Guardiola Bay där Barca spelare är hans fångar, hans slavar. 

När jag tänker på Zlatan tänker jag på ett ensam lejon bland hyenorna som ingen kan rubba. Zlatans åsikter är fasta som en betong. Zlatan är så stark att han till slut flydde från Guardiola Bay.

I mitt tycke är Zlatan en MAN. En MAN står för vad han tycker och tänker. En MAN har mod att säga det han tycker och känner.

Jag kan förstå att folk har olika uppfattning om Zlatan. Zlatan är ett känsligt ämne. Zlatan berör.


Förutom att vara ärlig så är det modet jag beundrar hos Zlatan. Han står inte och sneglar på vad andra tycker och tänker innan han säger sin egen åsikt. De flesta andra skulle säkert vara ängsliga och göra tvärtom.

"Zlatan är inte som alla andra" brukar det stå i de svenska tidningar. Varför är han inte som alla andra? Så simpelt att svara på denna fråga...Här är vi väldigt försiktiga med vad vi ska säga. Så många tankar som flödar i ens huvud innan man ska uttrycka sin åsikt. Dessa tankar brukar oftast låta som "oh det här kommer bli så FEL om jag säger det här" eller "oh jag är så OND om jag säger det här". Du med sådana tankar kommer aldrig att ha någon tro på dig själv.Tror du på dig själv, så tror du även på dina åsikter.

Som jag skrev ovan så ser jag Zlatan som en MAN. Dock i det här sammanhanget. Hur han är gentemot sina barn och fru är något helt annat.


En MANs slutsats är va dig själv, älska dig själv och våga stå för det du tycker och känner.


 


/MAN



 

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards