Direktlänk till inlägg 4 november 2011

En MAN's dörr

Av Goni Barjin - 4 november 2011 20:45

Jag gick

Jag joggade

Jag sprang

tills en dörr jag fann

Jag öppnade den och tankarna bara försvann

Mitt liv blev aldrig som förr

Jag hittade ju trots allt min dörr..


Jag förtvivlat levde ett liv i misär

Jag ständigt gnällde vad än det är

Jag levde i värk

Oro och depp

All världens smärta

Jag kände så hett

Vart ska jag ta vägen

Jag tappar all vett


Jag dyker djupt ner i havets botten

Jag ser inte toppen

Jag drunknar i mörkrets kalla grunder

Detta är inte härliga stunder


Jag blundar för gott

Det finns inget stopp

Vart är mitt hopp

Jag skär mig med rakblad, vassa som Xavi's tillslag

Jag känner ingen smärta

För det finns inget hjärta

Den tog rosen med sig, nu har jag ingen vid mig


Detta var förr innan jag hittade en dörr

Och detta jag lärt mig

Vik aldrig ner dig

Du kan fortsätta tänka, på gårdagens verk

Men du kan ej rätta, så snälla sluta älta

Det som hände har hänt

Det var gårdagens event


Så Njut av livets otroliga gåva

En blomma som blommar

En fågel som kvittrar

Träden som talar när vinden viner

Regnet som faller på min panna

Får mig att stanna i nuets anda

I Öst den vaknar i Väst den falnar

Vitamin i kroppen får mig och må toppen

Tecken från världen

Jag känner träden

Djuren

Naturen

Jag känner ej längre av uren

Kärlek den har mig aldrig mer förtar mig

I mitt inre min lycka jag bär, aldrig mer en tanke jag när..


NU en MAN du ÄR




MVH

BitterMAN

 
 
Ingen bild

x

4 november 2011 22:03

I'm speechless; vassa som Xavi's tillslag dööööödade mig mitt i den hemska stämningen av den raden. :) Annars tunga ord, faktiskt mkt fint skrivet! Skönt att se den strimman ljus mot slutet.

Men vad är vi om inte summan av våra erfarenheter, och i takt med att vi erfar mer och mer ändras även vi? Och är det inte så att smärtan vi upplevt får oss att uppleva glädje som smakar lite sötare, lite bättre än om vi inte haft smärtan överhuvudtaget?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Goni Barjin - 31 juli 2012 20:34

Det bästa jag vet, är när man hör en låt för första gången, och inser att man tycker att den är riktigt bra. Jag vet inte hur det är med er andra, men detta händer mig kanske 3 gånger/år. Låten är så bra, och i samma sekund som man inser detta så bes...

Av Goni Barjin - 4 december 2011 19:42

http://www.youtube.com/watch?v=TdkNn3Ei-Lg&feature=player_embedded    En maN vill säga några ord om ovanstående video, då den väcker många tankar.    Mina vänner...det som sker hos våra små människor runt om i världen är mycket tragiskt. Dess...

Av Goni Barjin - 20 november 2011 18:10

En maN tycker om att föra diskussioner kring världen och samhället. Varav detta inlägg.   Det är ju ingen hemlighet att vi i väst lever i ett överflöd. Oavsett vilka invändningar man har så är det ett faktum att vi lever i ett enormt överflöd. D...

Av Goni Barjin - 17 november 2011 11:44

Duduk är tre tusen år gammal armenisk instrument som uttalas doo DOOK. Första gången jag fick höra det instrumentet var från filmen ”Gladiator”.        Varför väljer jag att skriva om detta instrument? Duduk får din kropp att rys...

Av Goni Barjin - 10 november 2011 23:31

Personlighetsdrag som en maN ogillar:   En person hör ett skämt, eller en lustig kommentar. Han kollar först på de andra i rummet för att se deras reaktion, för att sedan själv reagera. Han måste alltså se om restan av sällskapet skrattar, för at...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards