Alla inlägg den 6 november 2011

Av Goni Barjin - 6 november 2011 12:32

Sprit, sprit och ännu mera sprit.. Kan inte sluta bra..

En regel är att när en mAn närvarar på en bjudning så ska han INTE vara fullast av alla där, punkt slut!

En mAn SKA kunna gå, prata och bete sig normalt. Självklart är det OK att vara lite onykter men inom gränserna för vett och etikett.

En mAn ska INTE dra in en annan MAN på toaletten för att prata, I EN HALVTIMME.

Och här kommer det absolut mest fantastiska.. En mAn ska INTE gå in på toa och somna.


Alla dessa regler har jag brytit mot, fullast, dragit in en annan MAN och pratat om kvinnor OCH somnat på toaletten.

Drägg = inte ok!


Men va händer när en mAn gör dessa saker?

Det ska jag berätta för er som varit i liknande situationer eller nån gång hamnar i en sådan situation.

Svaret är enklare än vad man kan tro.

Först ska man skämmas när man vaknar och inte vet hur man hamnat i sängen eller ens vem som tagit av dig kläderna.

Sen ska man skämmas lite till när man ser att ens mamma lagt en hink bredvid sängen.

När man väl kommer ut ur rummet, vinglandes eftersom man fortfarande är full och får den där speciella blicken från sin mamma, ja då ska man fortsätta skämmas.

När ens pappa är i andra rummet och man inte vågar prata högt så han inte hör att man vaknat så ska man skämmas ytterligare lite till, speciellt när han kommer och ser dig och bara ger dig ett "h" istället för ett "hej"..


Nu har man fått skämmas men vad händer sen?

Säg att du har viktiga ärenden som måste göras och åk hem till dig själv, snabbt som ögat..

Väl hemma ringer man till den MAN som man dragit in på toaletten, ber om ursäkt för att man gjort bort sig och skäms.

Väl efter ursäktandet frågar han, "kommer du ihåg varför vi hamnade på toaletten"? Nej svarar jag då ( trodde jag dragit in honom ).. Men nej så var det inte, jag hade tydligen råkat armbåga honom på läppen så han blödde.. Ja då fick jag be om ursäkt även för det och glöm ej, även skämmas ÄNNU MER!!!


Nu i skrivande stund sitter jag hemma och gjort allt detta.

Tycker att jag fått min dos av skam för idag och nåt år framöver.


Det största problemet är inte att man skäms som mAn.

Det ABSOLUT STÖRSTA PROBLEMET är att ens egen syster är säkert jääävligt besviken och arg och tro mig, jag vill inte bli uppläxad av henne!

Du kommer säkert läsa detta och då vet du att jag inte dött, utan jag försöker göra mitt bästa för att ignorera dig så länge jag bara kan så du kanske hinner glömma vad som hände i går. LOVE YOU =)


Kontentan av detta är, gå, tala och bete dig som en mAn så blir du behandlad som en mAn.


 

Tror att bilden summerar upp min känsla just nu.





Over and out


// mAn

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards