Direktlänk till inlägg 7 november 2011

En MANs lycka

Av Goni Barjin - 7 november 2011 23:01

Alla vi har olika drömmar. Vissa drömmer om att bli skådisar andra drömmer om att vinna Zlatanbollen (guldbollen). Men blir en MAN lycklig av att bli en skådis eller att vinna en Zlatanboll?

Jag kallar det här för en kortvarig lycka.

Jag ska ge Er ett exempel på en kortvarig lycka: ”Vinnaren av årets Guldboll är Zlatan”, vilken lycka jag kände då. Nu efter 10 min är jag på samma nivå som jag var innan Zlatan vann årets guldboll. Jag är på den här nivån som de flesta, dvs. att finna den här ständiga lyckan inombords.


Hur finner vi den här långvariga lyckan? Svaret finns inom dig. Jag brukar säga att lycka är ett härligt välbefinnande inombords. Detta är något som alla vill uppnå. Vad som är lycka för dig är något annat för någon annan. En del vill få personlig utveckling, andra finner lycka i pengar – det gemensamma är att vi vill alla känna lycka inombords konstant.

En MAN säger din lycka startar hemma, med dig själv. Allt handlar om älska sig själv, dvs. att ha självkänsla. Därför bör man börja med att sluta nedvärdera sig själv. Jag menar nu inte att du ska förvandlas till en arrogant diva. Självkänsla betyder snarare att du ska ta ansvar över dina handlingar, tankar och känslor.

En MAN är medveten om vem han är, vilka brister han har och var hans styrkor finns. Oavsett bristerna ska du älska dig själv.


Till sist, en MAN skapar lyckan. Hur gör en MAN det? Jo, genom att tänka positivt i allt som händer i din vardag. Lycka är vad du gör det till!


En MAN som har hittat sin egen lycka…



Sov gott lyckligt folk!

/MAN 

 
 
Ingen bild

Sääbö

8 november 2011 20:22

En av de bästa inläggen hittills

Goni Barjin

8 november 2011 21:16

Stort tack för de fina orden!:)

 
P

P

10 november 2011 03:45

MYCKET bra inlägg utav "enmansblogg.se" ännu en gång!

http://www.theskyisthelimit.se

Goni Barjin

10 november 2011 07:57

Stort tack min gode vän!:)

 
Ingen bild

En Arabisk Man

24 november 2011 18:49

En man misshandlar en annan man bara för att vissa att han är en man!

Goni Barjin

25 november 2011 13:34

Hej Arab,

Jag tycker att din kommentar är väldigt omogen. Våld ska inte excistera. En MAN är trevlig mot andra män.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Goni Barjin - 31 juli 2012 20:34

Det bästa jag vet, är när man hör en låt för första gången, och inser att man tycker att den är riktigt bra. Jag vet inte hur det är med er andra, men detta händer mig kanske 3 gånger/år. Låten är så bra, och i samma sekund som man inser detta så bes...

Av Goni Barjin - 4 december 2011 19:42

http://www.youtube.com/watch?v=TdkNn3Ei-Lg&feature=player_embedded    En maN vill säga några ord om ovanstående video, då den väcker många tankar.    Mina vänner...det som sker hos våra små människor runt om i världen är mycket tragiskt. Dess...

Av Goni Barjin - 20 november 2011 18:10

En maN tycker om att föra diskussioner kring världen och samhället. Varav detta inlägg.   Det är ju ingen hemlighet att vi i väst lever i ett överflöd. Oavsett vilka invändningar man har så är det ett faktum att vi lever i ett enormt överflöd. D...

Av Goni Barjin - 17 november 2011 11:44

Duduk är tre tusen år gammal armenisk instrument som uttalas doo DOOK. Första gången jag fick höra det instrumentet var från filmen ”Gladiator”.        Varför väljer jag att skriva om detta instrument? Duduk får din kropp att rys...

Av Goni Barjin - 10 november 2011 23:31

Personlighetsdrag som en maN ogillar:   En person hör ett skämt, eller en lustig kommentar. Han kollar först på de andra i rummet för att se deras reaktion, för att sedan själv reagera. Han måste alltså se om restan av sällskapet skrattar, för at...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards