Alla inlägg den 9 november 2011

Av Goni Barjin - 9 november 2011 23:34

Jag såg precis klart filmen Patrioten. Jag har redan sett denna film mer än tio gånger men ändå kan jag inte sluta avundas denna MAN. Vilket mod, vilken lojalitet, vilken hängivenhet till familjen man får skåda i den filmen. Benjamin Martin, vilken MAN och vilken frihetskämpe.


För de som inte har sett filmen, kan jag berätta lite kort om vad filmen handlar om: Denna MAN var en gång en hjälte och legend i kriget mot fransmän och indianer. Idag vill Benjamin Martin (en MAN) inget annat än att uppfostra sina barn i fred efter sin frus bortgång. Tyvärr så blir han tvungen att ta sitt vapen igen efter att en hänsynslös brittisk officer dödat hans son. Därifrån börjar hans vrede samt frihetskämpe anda att ta spår vilket till slut utmynnar till seger samt reträtt från engelsmännen.


 


 Varför ser jag honom som en MAN? Om jag skriver mod, frihetskämpe, lojalitet, hängivenhet, envishet, förpliktelse, intelligens, hjältemod. Detta borde väl räcka som ett svar.

En MAN besitter alla dessa egenskaper ovan och utifrån detta kan jag konstatera att Benjamin Martin är helt enkelt en stor MAN.

/MAN

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards