Direktlänk till inlägg 10 november 2011

En maNs utgångspunkt

Av Goni Barjin - 10 november 2011 23:31

Personlighetsdrag som en maN ogillar:


En person hör ett skämt, eller en lustig kommentar. Han kollar först på de andra i rummet för att se deras reaktion, för att sedan själv reagera. Han måste alltså se om restan av sällskapet skrattar, för att själv kunna skratta åt skämtet. Om en fråga ställs angående en allmän åsikt, så väntar han först för att höra vad de andra tycker för att sedan avlägga sin egen kommentar, som då blir baserad på vad de andra har sagt. Om en fråga ställs angående en tjejs utseende, så säger han inte bara rakt ut vad han tycker, utan avvaktar för att se om de andra tycker att hon ser bra ut eller inte.


När han sedan ska berätta en historia, eller ett skämt, så berättar han något som han tror att resten av sällskapet kommer uppskatta. Han anpassar sig alltså alltid efter andras tycke.


Jag vill att du som läser detta rannsakar dig själv, och om du känner igen dig det minsta lilla, så rekommenderar jag starkt jag att du fortsätter läsa.


En maN utgår alltid ifrån sig själv. En maN berättar och gör saker som han själv tycker är roligt, och intressant. En maN har alltid sig själv, sina intressen och sina egna åsikter som utgångspunkt. Han skäms inte över sina åsikter, sin humor eller sina intressen. Han omfamnar sig själv, och accepterar sig själv för den han är. Han anstränger sig aldrig för att andra ska fatta tycke för honom. Han gillar sig själv, och utgår ifrån att de som är i hans närhet också gillar honom. Om det visar sig att andra tar avstånd från honom för sättet som han är på, så är det bara bra.


Tänk på detta nästa gång du träffar nya människor. Exempelvis när du går fram till ett sällskap av tjejer. Säger du det du tror att de vill höra? Eller säger du det som du verkligen vill säga? En sak ska du ha klart för dig. Andra människor, tjejer eller killar, ser när du anstränger dig. Det syns rakt igenom dig. De kommer säga, han hade dåligt självförtroende. De kommer inte kunna förklara på vilket sätt du har dåligt självförtroende, då de inte gör en sådan djup analys, men du kommer inte vara attraktiv, och då spelar det ingen roll vad du har på dig, och hur mycket pengar du har.


Du ska utgå ifrån dig själv. Du ska forma världen efter dig, och inte forma dig efter världen. Du ska få andra att försöka imponera på dig.


En man som älskar sig själv, kommer förmodligen bli älskad av andra. En man som hatar sig själv, kommer oundvikligen att bli hatad av andra. 


God natt!


Hälsningar en maN.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Goni Barjin - 31 juli 2012 20:34

Det bästa jag vet, är när man hör en låt för första gången, och inser att man tycker att den är riktigt bra. Jag vet inte hur det är med er andra, men detta händer mig kanske 3 gånger/år. Låten är så bra, och i samma sekund som man inser detta så bes...

Av Goni Barjin - 4 december 2011 19:42

http://www.youtube.com/watch?v=TdkNn3Ei-Lg&feature=player_embedded    En maN vill säga några ord om ovanstående video, då den väcker många tankar.    Mina vänner...det som sker hos våra små människor runt om i världen är mycket tragiskt. Dess...

Av Goni Barjin - 20 november 2011 18:10

En maN tycker om att föra diskussioner kring världen och samhället. Varav detta inlägg.   Det är ju ingen hemlighet att vi i väst lever i ett överflöd. Oavsett vilka invändningar man har så är det ett faktum att vi lever i ett enormt överflöd. D...

Av Goni Barjin - 17 november 2011 11:44

Duduk är tre tusen år gammal armenisk instrument som uttalas doo DOOK. Första gången jag fick höra det instrumentet var från filmen ”Gladiator”.        Varför väljer jag att skriva om detta instrument? Duduk får din kropp att rys...

Av Goni Barjin - 10 november 2011 09:57


Jag följer en väg mot livets topp efter att ha varit i dess bott. Denna väg ska visa sig vara den rätta, vad kan jag uträtta? En MAN vet rätta vägen han känner det i själen.   Jag ser henne försvinna, var är min kvinna? Denna väg sk...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards