Alla inlägg den 31 juli 2012

Av Goni Barjin - 31 juli 2012 20:34

Det bästa jag vet, är när man hör en låt för första gången, och inser att man tycker att den är riktigt bra. Jag vet inte hur det är med er andra, men detta händer mig kanske 3 gånger/år. Låten är så bra, och i samma sekund som man inser detta så bestämmer man sig för att lyssna på den igen när den tar slut. Det är något magiskt som händer här.


Jag tror, att det inte bara handlar om musiken, sångrösten eller texten. Det har mycket att göra med en själv, och vilket humör man är på. Vart i livet man befinner sig, vilka tankar som är i omlopp just då, osv. Den låten som tar en med storm, är inte nödvändigtvis den som stämmer överens med hur man känner just nu, utan mer den som stämmer överens med hur man vill känna. Exempelvis, så kanske något har hänt som gör att du innerst inne vill vara ledsen, men du håller tillbaka dina känslor. Rätt låt har en tendens att framhäva detta, eller hur?

Det kan även vara så, att du egentligen vill vara glad, men du känner dig lite nere. Återigen, rätt låt kan ge dig det du vill ha.


Jag tror att det finns ett samband, en relation mellan den känslan som du vill ha, och därav gillar låten, och den känslan som skaparen av låten har haft.


Jag tänker inte rekommendera något, eftersom en otroligt bra låt för mig, kan vara en bajskorv för dig, och tvärtom. Jag vill bara i samband med detta hylla alla dem hjältar som skapar vår musik.    


Nästa gång du hör en låt, och tycker att den är dålig....tänk på att det beror på att den inte stämmer överens med den känslan du vill ha.


Nu tycker jag att vi låter musiken flöda, och vagga oss till sömns.


MVH

En maN

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards